måndag 24 augusti 2009

Viva la vida, Stockholm!



Nu sitter jag här i Julias hem det kommande halvåret (hade Julia varit här nu hade hon skrikit "vååårt") Jag hade nog inte bangat ändå, Stockholm är fint. Speciellt en sen sommarkväll när man cyklar vilse på en skruttig röd Kronan-cykel och hamnar på en bro där både tågen går och vattnet rinner under och solen håller på att gå ner så att när man tittar bort bara ser ljusa prickar för att solen skiner så starkt i ögonen. Om jag orkat och haft inspirationen till att skriva så hade jag skrivit om sådant. Men nu får jag skriva cvs och personliga brev så det sprutar ut ur öronen istället. Och i lördags såg vi Coldplay, behöver jag ens säga hur bra jag tyckte det va? Nej. Jag längtar tills imorgon, eller i övermorgon och till på torsdag.

1 kommentar:

Julia sa...

Det är VÅRT hem! Du skulle bara våga överge mig!