tisdag 28 december 2010

2010

Det är nu alla kör årssammanfattningar, och jag som ändå bara ligger hemma med influensa har slängt ihop mitt 2010. Summasumarum ett år bland annat fyllt av kärlek, resor till ställen jag alltid velat åka till, en del nya vänner samt förvirring. Underbart, here we go:

JANUARI Firade ett fint nyår, saknar det där håret, hängde med NARL och bakade pizza, slogs och spexade innan Dannie drog till sjöss.


FEBRUARI Hängde hos Peter på hans 21-årskalas.

MARS Åkte till Stockholm och hälsade på Julia. Gick på naturhistoriska med NAR.

APRIL Klippte av mig håret. Hängde på WinWin när Peter cyklade på Caminos 3-årsfest. Åt picknick ute.


MAJ Picknickade med min katt&peter på berget bakom mig, åkte till ödsmål och åt&drack, gick på spontanfesten på skansen och tyckte synd om bröllopsgästerna där inne. Var på Beckas finfina födelsedagsfest i stugan.





JUNI Fyllde år och hade födelsedagshajk i min skog - lyckat enligt mig, fick världens finaste röda mormorscykel, gick på andra långdagen och drack rosé ur rabarberssaftsflaska, åkte till Paris med bästa nyfunna Elin och hade det gött, kom hem i en dag innan det bar av till Berlin med Peter - underbaraunderbara vecka, fortsatte sedan hem och vidare till Peace&Love som kan ha varit min sista riktiga festival där allt gick åt helvete i min kropp men där Thomas di Leva, gott sällskap & sumo ändå gjorde mig glad. Sedan hann vi med bad i Sisjön, jordgubbar, midsommarhäng & p&l-shopping med...



JULI Hade picknick på Saltholmen med nästan alla och cupcakes&gitarr, hängde i min farmors sommarstuga som är den finaste jag vet och åkte sen upp till den andra Julia i Stockholm med sin superkatt Shosanna. Där tog vi världens längsta promenad i den tropiska natten, badade i Vinterviken och hade det så otroligt fint. Kom hem och jobbade på posten, promenerade med Elin, Peter, Sara & Ludwig i Slottsskogen, badade i Sisjön & hängde med forna sp3g.

AUGUSTI Njöt av världens finaste himmel nere vid kanalen under gbg-kalaset, hade svensk tapasmiddag hos emma och cyklade runt och letade möbler till peters lägenhet.


SEPTEMBER Hängde med peter och var kär, firade emma&pehå utklädd till fe, valvakade med champagne & pannkakstårta, åt falafel och lurades ut på världens cykeltur av peter för att sedan bli överraskad med ett blocketköp i form av en undervattenskamera - yäääy!


OKTOBER Njöt av hösten, cyklade till biblioteket, köpte blommor, hatade västtrafik och åkte till Oslo.


NOVEMBER Pluggade, drack smultronpuss, dansade på Håkans konsert och åkte till Stockholm.

DECEMBER Vart tog December vägen? Har pluggatpluggat, sett snön, jobbat lite, hängt med peter & arvid på roller race på kino samt hittat mitt drömhus. Fint.

Inga kommentarer: